mandag 6. juni 2011

Øl og belgiske vaffler

I helga gjorde jeg utrolig mye kjekt. Deriblant deltok jeg på mat- og ølfestival i Cubaparken sammen med Christian og Richard. Utsøkt mat, utsøkt selskap, utsøkt temperatur og nydelig stemning.

Det er kanskje litt rart å være på en øl-festival når man er gravid, men det er jo stas med festival. I alle fall når det er den første ordentlige sommerkvelden i år. Og så må det jo sies at også alkoholfritt øl er godt.

Så der var jeg da. Og mens Christian og Richard fikk smake på alt fra bringebærøl til øl med sprettkork og champagnebobler, tenkte jeg at jeg fikk få meg en alkoholfri øl. Så da stilte jeg meg i kø da. For det var jo tross alt samme sted man kjøpte det som alt annet øl. Men det var ikke no kjekt. For så mange stygge blikk som jeg fikk mens jeg stod der, det er det lenge siden jeg har fått. Og akkompagnert av tisking og visking var det like før jeg egenhending kastet meg selv i skammekroken.

Men hva skulle jeg gjøre da? Ha et skilt der det stod at " jeg vet jeg er gravid, og jeg vet jeg ikke skal drikke alkohol"?
Men det er kanskje ikke så mange ølkjennere og ølnytere som tenkter at alkoholfritt øl også er øl.

Neste år synes jeg at det skal være en egen kø for gravide. Der kan de selge alkoholfritt øl og belgiske vafler (det siste bare fordi det er himla godt, og greit for gravide å slippe å stå i to køer...).



Ingen kommentarer: