onsdag 15. juni 2011

Lompelandslaget

En ukes forkjølelse og slapphet resulterer for min del lett i rastløshet og et veldig behov for å bli frisk og kunne styre rundt som jeg vil. Samtidig som det legger grunnlaget for deilig mye kreativitet. Spesielt siden Christian var mye borte og jeg bare slang rundt på soafen.
Jeg fikk strikket puddingens første hjemmestrikka genser:








Jeg fikk lest ca 500 sider (1 og 1/2 bok).
Sett 5 dokumentarer fra Dokument 2 og dermed lært mye om alt fra Voss-vann, skyting i Kongo, rusmisbruk i Bergen og konemishandlere fra Cuba.

Og som en avslutning ble det lompefest med hjemmelagde potetlomper. Det er nok et stykke igjen før lompelandslaget kaller, men jeg er i allef all på vei... (Der må jeg nesten få innkludert Christian, for han var ganske aktiv i oppskriftssøking og potetmosing).

Potetlompeoppskrift:
1 kg poteter
2 dl rugmel
1 dl hvetemel
1 ts salt.

Mos potetene, kna inn melet, kjevl ut, stek på begge sider i panne eller på takke.






Ingen kommentarer: